• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kan man bli av med aviseringsavgifterna?!

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Hej,
Det kan tyckas som en bagatell men jag har helt seriöst cirka 20 bolag jag betalar saker till i månaden, det är el,internet,telefon,extrakredit,loanstep fan och hans moster.

Aviseringsavgiften är 50 kronor i månaden och det kan tyckas som en bagatell i sammanhanget men helt ärligt, jag har som jag säger ovan 20 bolag att pröjsa varje månad. Det innebär att jag i aviseringsavgifter/påhittade kostnader betalar HUTLÖSA 12.000 kronor på ett år...

Det är ju för Guds skull en resa utomlands eller något annat väldigt fint. 12.000 (!)

Kan man maila bolag som tar ut det här och säga att man inte vill ha aviseringar eller hur kommer man runt det?! Wasakredit har jag exemplevis på autogiro men betalar ändå 50 spänn i månaden eller något.

Betalar ni också aviseringsavgiften? Kan man få bort det?!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 691
Mottagna reaktioner
12 967
Poäng
9 787
Många har lägre eller ingen aviavgift vid efaktura eller autogiro, du kan ju ringa och fråga men dom har en gansks god inkomstkälla där som dom nog gärna har kvar
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Ringer du o tjatar så kan någon säkert locka bort den men dom flesta säger nej.....fina pengar för dom:)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Ja det är ju det jag menar...Rena pengar för dom. Har någon fått bort den avgiften?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Autogiro har jag på flera mina aktörer ändå får jag aviseringskostnad på dom, exemplevis Wasa...
 

Maipenrai

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 Oktober 2016
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Skumt, betalar inte en spänn extra avgifter för hyra, tele, el, försäkringar. Bara att koppla till autogiro så slipper man den kostnaden.
Att alla avbetalningsbolag har aviseringsavgift förstår man, de lever på det då många tar sk räntefri 12mån betalning tex men det kostar ändå 29kr i mån el nått.
Större lånebolag har sällan övriga avgifter om man kör autogiro.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 886
Mottagna reaktioner
1 650
Poäng
1 117
https://seb.se/var-kundservice/1198/hur-gor-jag-som-privatkund-for-att-betala-via-e-faktura/

Sök på alla bolagsnamn (lån, kredit, kontokredit, mobil, facket, elräkning, hyra, vatten, sopor, försäkringar, garage, bil osv ) som du har på din internetbank efter e-faktura. Detta borde ta bort en del av avi-avgifterna. Jag ställer allt jag kan på efaktura. Otroligt smidigt. Är det något bolag du inte hittar prova googla det bolaget och autogiro. E-faktura i första hand, autogiro i andra hand, e-post/kivra faktura i 3e hand och om inga andra utvägar finns ta pappersfaktura.


  • På internetbanken går du till Betala & överföra – Anslut e-faktura eller genom att använda länken nedan.
    Anslut e-faktura på internetbanken
  • I appen trycker du på Verktyg - Hantera e-faktura. För att lägga till en ny betalningsmottagare trycker du på plustecknet och söker efter företaget
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp